maandag 30 december 2013

2013

2013, alweer een jaar voorbij. En tijd om dan eens even terug te denken.
Ik herinner me vooral onze 3 fijne reizen; een weekje niet al teveel doen in het warme Cyprus en daar voor de eerste keer verbranden. Een weekje terug naar de roots samen met ouders en schoonouders. En 2 weken mooie dingen ontdekken in het fantastische Kos. Maar ik herinner me ook fijne dagen aan zee, een uitstap naar Oostende waar er véél shirts werden gekocht. Ik herinner me een onverwacht uitstapje met ons twee in november. Ik herinner me een werkende zomer, en hoe ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg vond. Wel hoe fijn het was om om 16.15 al thuis te staan en zo de laatste zon nog te kunnen meepikken. Ik herinner me een ferm ijzertekort in februari, en alle vermoeidheid die daarmee gepaard ging. Geen idee hoe ik toen de weken ben doorgekomen. Ik herinner mij enkele ruzies met ’t ventje, maar niets dat niet opgelost kon worden. Ik herinner mij veel looptochtjes, in weer en wind. Ik herinner mij ook veel shopmiddagjes, fijne avonden met vriendinnen. Ik herinner mij de uitstapjes met mijn metekind en haar communiefeest. Ik herinner mij taxiritten; ’s nachts of ’s avonds laat. Ik herinner mij een muggenbeet die zo groot werd als mijn hele dij, ik herinner mij nachten vol diepe slaap. En af en toe eentje van wakker liggen. Ik herinner mij een lekker etentje in een Grieks restaurant. Ik herinner mij ook af en toe eens honger, in die laatste maanden. Ik herinner mij waarschijnlijk lang niet alles meer. Maar toch, 2013 is goed geweest voor mij/ons. Laat 2014 maar komen!

Geen opmerkingen: