woensdag 13 januari 2010

Jij? Jij!

Liefste schat,

Jij en ik.
Ik blijf het een ontzettend leuke combinatie vinden.
Nog steeds, na bijna anderhalf jaar.
Ik zou me geen leven kunnen inbeelden zonder jou.
Zonder toekomstdromen mét jou.

Ik mis je nog steeds als ik je niet zie.
Bij alles wat ik doe, denk ik aan jou.
Ik geniet ervan om je te zien voetballen.
Hoe je dan scoort en om je dan te zien glunderen.

Ik kijk ernaar uit om ons te settelen.
Een eigen huisje, onze eigen toekomst.
Inrichten volgens onze smaak, onze zin.
Elke ochtend naast je wakker worden, elke avond naast jou in slaap vallen.
Samen boodschappen doen, samen tv kijken.
Samen naar ons werk vertrekken, en samen een luie avond hebben.

Ik ken je gebruiken, je gewoontes, je ergernissen en je frustraties.
Ik weet wanneer ik je met rust moet laten, of wanneer je net wil praten.
En ik weet dat ik de laatste maanden niet de gemakkelijkste was.
Maar ik weet dat ik je wil.
Om alle gevoelens die ik voor je koester.
Omdat het mij ook pijn doet als iemand jou kwetst.
Omdat die toekomstdromen er zijn.
Omdat ik altijd bij je wil zijn.
Omdat ik droom van onze trouw.
Omdat ik je ongezouten mening nog steeds weet te waarderen.

En, omdat ik weet dat vlinders veranderen in iets diepers.
En, misschien, he, voel ik voor de eerste keer wat er dan komt: liefde.
Liefde met een grote 'L'.
Ook al zijn er soms ergernissen.
Of een ruzie.
Ook al wil ik soms gewoon eens slapen dan nog verder te babbelen.
Ook al doe ik soms een kort en moeilijk.

Jij bent het, liefste schat.
Mijn schat.
Jij bent het.
Voor altijd.

Geen opmerkingen: