dinsdag 7 december 2010

droom de droom

Lieve schat,

De avonden worden donkerder, de dagen enkel korter.
Dat maakt dat ik me eenzamer en banger voel. Kwetsbaarder.

Maar wanneer ik in de valavond met jou door de straten loop, voel ik me geborgen.
Ik kan er voor 't eerst van genieten, van die donkere periode voor Kerstmis.
Ik wil dan lekker voor je koken, met jou voor de tv zitten.
Ik wil dan samen met jou kerstkado's kopen en samen opwarmen boven een tas minute-soep.

Ik hou ervan wanneer je mijn handdoek tijdens 't douchen op de verwarming legt, en hoe je me nadien stevigt afdroogt, zodat ik het niet koud krijg.
Ik hou ervan om ons samen onder het donsdeken weg te steken.
En gewoon een hele dag binnen te blijven en niets te doen, maar toch heel de dag aan elkeaar te vragen 'wat gaan we doen?!'.

Maar 't meest van al droom ik, lieve schat.
Hoe deze periode later zal zijn, in ons eigen huis.
Hoe we dan samen een grote kerstboom zetten, met waanzinnig veel kado's eronder. Of hoe ik een hele dag in de keuken sta om 's avonds gezellig met vrienden of familie te dineren.
Hoe iedereen 't leuk zou vinden om bij ons te komen, omdat het bij ons gezellig is en iedereen welkom is.
Ik droom.

Ik droom, lieve schat.
Maar ik ben al blij met wat ik heb.

Dikke kus,

Geen opmerkingen: