donderdag 17 juli 2008

Mijn eerste stokje: zomerherinneringen

Mijn eerste stokje si, gegooid door http://www.ntone.be en direct eentje om in mijn geheugen te graven. Goed, hier gaan we dan...


- De zomer van '95.
Ik was toen welgeteld 7 jaar oud. We gingen dan altijd met het hele gezin (de mama, papa, 2 broers en 3 zussen) de bergen in. Met onze monovolume (toen die alleen nog maar gebruikt werd voor écht grote gezinnen) en een grote remorque. Dagen op voorhand kriebelde het bij mij al. Zak inpakken, lijstjes maken wat ik moest meenemen...
En dan 's nachts opstaan om een uur of 2 om te vertrekken.
Dat zijn voor mij echt zalige herinneringen. Met zen allen zingen in de auto, sandwichkes eten op een parking aan de autosnelweg, wandelen in de bergen etc.
Maar 't was ook een van die zomers die ik doorbracht met mijn buurmeisje. Van 's middags tot 's avonds samen buiten spelen. Schommelen, geheimpjes vertellen, ijsjes eten, giechelen. Tot je allebei een jaar of 14 wordt en beseft dat je uit elkaar groeit....

- De zomer van 2005.
Mijn eerste Werchter, oeh zo spannend. Zalige mensen leren kennen daar die nu nog altijd vrienden zijn. Leuke sfeer, goeie muziek, super gezelschap. Die zomer kon al niet meer stuk toen.
Marktrock, zee met vrienden en 't besef (of 't gedacht) dat de wereld aan je voeten ligt.

- De zomer van 2006.
Een zomer waar ik o zo lang naar had uitgekeken! Afgestudeerd van 't secundaire onderwijs! Een waaier van keuzemogelijkheden die je hebt. Werchter met het eerste écht serieuze vriendje, trouw van de zus, weekend Den Haag, Marktrock, ...
Al werd het vriendje een ex-vriendje en gebeurde er ook vreemde dingen... die zomer heeft me veel geleerd!

- De zomer van 2008.
Let's hope so!

Geen opmerkingen: